Rekordowy budżet Ekstraklasy na startujący sezon 2024/25
Na sezon 2024/25, który rusza już 19 lipca, Ekstraklasa zabudżetowała wypłaty dla klubów i PZPN o łącznej wartości 290 mln zł. Największa część, bo aż 280 mln zł, trafi do klubów uczestniczących w rozgrywkach, zaś 10 mln zł do PZPN. Najwyższy w historii budżet Ekstraklasy zatwierdziła Rada Nadzorcza. Kluby otrzymały już z ligi po 3,5 mln zł w ramach pierwszej wypłaty, w tym 1 mln na dofinansowanie szkolenia dzieci i młodzieży.
Rekordowa wypłata z Ekstraklasy SA za sezon 2023/2024
Ekstraklasa SA w sezonie 2023/24 wypłaciła klubom 280,2 mln zł, a ok. 9,5 mln zł trafiło do PZPN. To oznacza największą w historii pulę przekazaną klubom i federacji z ligowej spółki – wyższą o ponad 40 mln zł niż rok wcześniej i o ponad 20 mln zł niż zakładał budżet z początku sezonu. Oprócz pieniędzy kluby otrzymały z Ekstraklasy także świadczenia barterowe o łącznej wartości ok. 2,5 mln zł.
Ekstraklasowe kluby z 921 mln zł przychodów w sezonie 2022/2023
Kluby PKO Bank Polski Ekstraklasy osiągnęły łącznie 921 mln zł przychodów w sezonie 2022/2023, co oznacza poziom najwyższy w historii. To także o 47% więcej niż pięć lat temu oraz o 7% wobec sezonu 2021/22. Tym razem na pierwsze miejsce finansowego podium wspiął się Lech Poznań – wynika z raportu „Finansowa Ekstraklasa”, przygotowanego przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton we współpracy z Ekstraklasą SA.
Ekstraklasa wypłaci klubom i PZPN 270 mln zł w sezonie 2023/24
Najwyższy w historii poziom wypłat na rzecz klubów i PZPN zaplanowała Ekstraklasa SA w budżecie na sezon 2023/24. W wyniku podpisanych umów otrzymają oni z ligowej spółki ponad 270 mln zł. To efekt rekordowych wpływów zapewnionych przez Ekstraklasę w związku z nowym kontraktem mediowym z Canal+ oraz umów z kluczowymi partnerami marketingowymi ligi. Oprócz pieniędzy kluby otrzymają z Ekstraklasy ponad 2,5 mln zł w formie barterów.
Ekstraklasa.TV rozwijana z nowym partnerem technologicznym
Ekstraklasa.TV, platforma streamingowa Ekstraklasy, na start sezonu 2023/24 rusza w nowej odsłonie i z nowymi funkcjonalnościami. Rozwojem technologicznym ligowego serwisu OTT zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej zajmuje się TISA AG, polsko-szwajcarska firma z branży sport-tech. Współpraca z nowym partnerem ma zapewnić platformie Ekstraklasa.TV lepszą dystrybucję i nowe możliwości monetyzacji, a użytkownikom dalszą poprawę tzw. user experience.
Ekstraklasa i Stihl przedłużają współpracę
Stihl pozostanie oficjalnym partnerem Ekstraklasy S.A. w sezonie 2023/2024. Jeden z czołowych producentów urządzeń do pielęgnacji terenów zielonych będzie dalej wspierał najwyższą piłkarską ligę w Polsce.
Rosnąca oglądalność PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonie 2022/23
Łączna oglądalność transmisji meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w telewizji w sezonie 2022/23 wyniosła 40,2 mln. To oznacza widownię wyższą o 15% niż w poprzednim sezonie. Dużą popularnością najwyższa polska liga piłkarska cieszyła się także w aplikacjach i internecie, gdzie liczba wyświetleń transmisji wyniosła 6,35 mln.
Ponad 100 tys. kibiców na meczach 26. kolejki. „Czeka nas emocjonujący finisz sezonu”
Łącznie 104,5 tys. kibiców obserwowało z trybun mecze 26. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Najwięcej fanów pojawiło się w niedzielę w Poznaniu, gdzie Lech podejmował Pogoń Szczecin. Na stadionie przy ulicy Bułgarskiej zasiadło 32 119 kibiców. Świetny frekwencyjny wynik zanotowano również w stolicy, gdzie mecz Legia Warszawa – Raków Częstochowa oglądało na żywo 28 300 fanów.