Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy, został wybrany na kolejną kadencję do władz European Leagues. Organizacja zrzeszająca zawodowe ligi piłki nożnej powołała właśnie swój nowy zarząd na lata 2021-25. 

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa rozszerza działania wokół sprzedaży praw mediowych i rozpoczyna współpracę z Content Arena, dostawcą oprogramowania ułatwiającego obrót sportowymi prawami mediowymi. Dzięki temu Ekstraklasa zyskuje nowe narzędzie do promocji i komercjalizacji rozgrywek oraz jeszcze szerszy dostęp do zagranicznego rynku sprzedaży praw mediowych. Z Content Arena współpracują topowe ligi z wielu krajów, zajmujące się samodzielną sprzedażą praw mediowych, m.in. Bundesliga.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA kontynuuje działania w zakresie rozszerzania transmisji rozgrywek u zagranicznych nadawców. Na sezon 2020/21 zostały podpisane umowy obejmujące 17 krajów, w tym najnowszy kontrakt, na bazie którego polskie mecze są pokazywane w Indonezji i Timorze Wschodnim. Ligowa spółka przedłuża też umowy na kolejne lata z dotychczasowymi partnerami. Podpisano już nowe kontrakty na sezony od 2021/2022 do 2024/2025 na transmisje meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz z największym partnerem ligi w zakresie praw międzynarodowych – IMG Arena, która obsługuje zagraniczne prawa bukmacherskie Ekstraklasy na całym świecie.

Ekstraklasa logo

Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.

Ekstraklasa logo

PKO Bank Polski jako sponsor tytularny rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2019/20 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości przeszło 317,04 mln zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny. Wówczas ekwiwalent reklamowy z tego tytułu wyniósł 95,5 mln zł.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA przelała już na konta klubów uczestniczących w rozgrywkach prawie 54 mln zł w ramach pierwszej transzy wypłat za sezon 2020/21. To blisko ¼ środków z 225 mln zł, które mają trafić do klubów w bieżącym sezonie.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa S.A. i CANAL+ równolegle do porozumienia dotyczącego praw mediowych, podpisały umowę o wzajemnym wsparciu marketingowym i promocyjnym na najbliższe trzy sezony. Ma to związek z rozszerzeniem współpracy w zakresie transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w Polsce do końca sezonu 2022/23.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA i nadawcy telewizyjni osiągnęli porozumienie w sprawie rozwiązań formalnych związanych z wpływem pandemii COVID-19 na rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Uzgodnienia te dotyczą m.in. ewentualnych zakłóceń w rozgrywkach, które mogą być wynikiem modyfikacji kalendarza międzynarodowych imprez piłkarskich. W efekcie Ekstraklasa SA zabezpieczyła wpływy z praw mediowych do końca sezonu 2020/21 oraz objęła kontraktami z głównymi partnerami telewizyjnymi, CANAL+ i TVP, dwa kolejne sezony, tj. 2021/22 oraz 2022/23. Dzięki temu sumaryczna wartość kontraktów w trakcie czterech sezonów (2019/20 – 2022/23), wraz z kosztami produkcji sygnału telewizyjnego przez Ekstraklasa Live Park w najwyższej światowej jakości 4K i Ultra HD, wyniesie 1 mld zł. Z tej sumy 250 mln zł za rozegrany sezon 2019/20 zostało już rozliczone.