Ekstraklasa S.A. rozpoczyna współpracę z kanałem „Foot Truck”
Ekstraklasa S.A. nawiązała współpracę z youtube’owym kanałem „Foot Truck” należącym do grupy Abstra. W rezultacie będą na nim pojawiać się filmy przybliżające kibicom kulisy rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy. „Foot Truck” jest jednym z najszybciej rozwijających się piłkarskich kanałów YouTube w Polsce. Jego twórcami są Łukasz Wiśniowski i Jakub Polkowski, od lat związani z dziennikarstwem sportowym.
Marka STIHL nowym oficjalnym partnerem Ekstraklasy
Stihl, światowy producent zmechanizowanego sprzętu do pracy w parku, lesie i ogrodzie, został oficjalnym partnerem PKO Bank Polski Ekstraklasy. W ramach współpracy z ligową spółką, Stihl będzie promowany w trakcie rozgrywek i wprowadzi do sprzedaży serię oficjalnych produktów Ekstraklasy.
Ekstraklasa zmienia identyfikację wizualną rozgrywek z londyńską agencją DixonBaxi
PKO Bank Polski Ekstraklasa zaprezentowała nową oprawę graficzną meczów. Od najbliższego sezonu zaczynającego się w piątek 19 lipca, przed każdym ligowym spotkaniem kibice będą mogli obejrzeć całkowicie zmienioną czołówkę telewizyjną. Nową oprawę zyskały też wszystkie grafiki meczowe. Wprowadzana wizualizacja graficzna PKO Bank Polski Ekstraklasy powstała we współpracy z agencją kreatywną DixonBaxi z Londynu, która tworzyła kreacje dla tak znanych marek jak Premier League, Eredivisie, FOX Sports czy elektryczna wersja Formuły 1 - Formuła E.
Jagiellonia najlepiej ocenianym klubem przez dziennikarzy
Jagiellonia Białystok to najlepiej współpracujący z mediami klub – taką ocenę wystawili dziennikarze w ramach III edycji konkursu Ekstra Sezon 2018/2019, który organizuje Ekstraklasa S.A. Zwycięzcę doceniono za dostępność dla mediów, udogodnienia w dni meczowe, a także poza nimi, organizację pracy i otwartość. Do Białegostoku trafił tym samym tytuł Ekstra Medialny Klub i fundusz 8 tys. zł z ligowej spółki. Na drugim miejscu pod względem współpracy z dziennikarzami uplasowała się Wisła Kraków, a trzecia lokata przypadła Cracovii. W konkursie Ekstra Sezon kluby nagradzano też w kategoriach Ekstra Frekwencja, Ekstra Zaangażowanie oraz Ekstra Kreacja, w których zwyciężyły kolejno Legia Warszawa, Jagiellonia Białystok i Wisła Kraków. Do tego ostatniego klubu trafiła też Ekstra Nagroda Specjalna przyznana zarówno klubowi, jak i jego kibicom - za wyjątkową postawę i solidarność z krakowską Wisłą w obliczu kryzysu.
Ekstraklasa sprzedała prawa mediowe na kraj i zagranicę na lata 2019-2021
Ekstraklasa sfinalizowała negocjacje w najważniejszych obszarach praw mediowych na sezony 2019/20 oraz 2020/21. Ligowa spółka sprzedała prawa do pokazywania skrótów meczów w telewizji w Polsce, prawa do transmisji meczów na wybranych rynkach międzynarodowych oraz prawa bukmacherskie. W wyniku strategicznej decyzji Ekstraklasa będzie rozwijać własne media, w ramach których od najbliższego sezonu będzie pokazywać skróty meczowe oraz transmisje na żywo dla użytkowników w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi.
Ekstraklasa zwiększyła środki dla klubów do ponad 164 mln zł za sezon 2018/19
Ekstraklasa wysłała do klubów kolejne 5 mln zł za sezon 2018/19 dzięki dodatkowym wpływom uzyskanym przez ligową spółkę z umów sponsorskich i wygenerowanym oszczędnościom. Zostaną one podzielone według obowiązującego dotychczas algorytmu. W sumie Ekstraklasa przekazała klubom za miniony sezon 164,3 mln zł: 160 mln zł w gotówce oraz 4,3 mln zł w barterze. 7 mln zł otrzymał także siedemnasty akcjonariusz spółki – Polski Związek Piłki Nożnej.
Ekstraklasa wypłaciła klubom 155 mln zł gotówki
Ekstraklasa S.A. wypłaciła 16 klubom 155 mln zł wpływów gotówkowych za sezon 2018/2019. To o 4,5 mln zł więcej niż w poprzednim sezonie i kolejna rekordowa wartość przekazana klubom przez ligową spółkę. Przychody zostały podzielone między kluby na podstawie modelu podziału obowiązującego od czterech lat. Największe kwoty trafiły do Legii Warszawa, Piasta Gliwice i Lechii Gdańsk.
Mecze LOTTO Ekstraklasy w TVP od 27. kolejki tego sezonu
Rozgrywki LOTTO Ekstraklasy już w marcu trafią na antenę Telewizji Polskiej. Platforma nc+ udzieliła sublicencji TVP na transmisję meczów w rundzie wiosennej, na co zielone światło dała Ekstraklasa S.A. W rezultacie w telewizji otwartej pokazywane będzie jedno spotkanie w każdej z ostatnich 11 kolejek bieżącego sezonu, równolegle do transmisji w nc+. Najbliższy mecz, który będzie można obejrzeć w TVP, to hit Wisła Kraków – Legia Warszawa zaplanowany na 31 marca.