Ekstraklasa z Nagrodą Biznesu Sportowego DEMES za najlepsze social media
Już po raz drugi Ekstraklasa została doceniona za oryginalne i innowacyjne prowadzenie kanałów w social mediach. Podczas corocznej Gali Sportu i Biznesu przedstawiciele najpopularniejszej polskiej ligi odebrali Statuetkę DEMES za rok 2018.
Ekstraklasa rusza ze sprzedażą praw mediowych bukmacherom
Ekstraklasa S.A. formalnie rozpoczyna etap sprzedaży audiowizualnych praw bukmacherskich na lata 2019/20 i 2020/21. Ich komercjalizacja to wspólny projekt spółki ligowej i platformy nc+, głównego nadawcy telewizyjnego Ekstraklasy od 1995 roku. W pierwszej kolejności do złożenia ofert zostaną zaproszone licencjonowane firmy bukmacherskie działające na polskim rynku. Podpisanie umów z wyłonionymi w przetargu partnerami, jeśli zostaną oni wyłonieni, ma nastąpić do 30 kwietnia br. Do końca sezonu ligowa spółka zamierza też sprzedać prawa do pokazywania skrótów w telewizji i internecie oraz prawa międzynarodowe.
Ekstraklasa uruchamia ligowe rozgrywki e-sportowe
Ekstraklasa Games – największy w historii turniej gry FIFA w Polsce, w którym wziąć udział może każdy, kto gra w najpopularniejszą grę piłkarską na rynku, rozpocznie się już 5 marca br. Tym samym Ekstraklasa dołącza do ekskluzywnego grona lig, które uruchomiły swoje rozgrywki esportowe – m.in. Premier League, Bundesligi, La Ligi, Ligue 1 i MLS. W turnieju będzie mógł wziąć udział każdy, najlepsi gracze reprezentujący kluby zostaną wyłonieni w kwalifikacjach. Rozgrywki w fazie ligowej i wielki finał będą transmitowane przez Polsat Games.
Ekstraklasa zainwestowała w technologie ponad 30 mln zł w ciągu 2 lat
Ekstraklasa SA tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała innowacyjne projekty technologiczne o wartości ponad 30 mln zł. W rezultacie znalazła się w gronie najbardziej zaawansowanych technologicznie lig w Europie obok takich krajów jak Niemcy, Francja czy Hiszpania.
Ekstraklasa z kontraktami na 0,5 mld zł za transmisje telewizyjne w Polsce
Ekstraklasa SA podpisała umowy ze stacjami Canal+ i TVP w zakresie krajowych transmisji telewizyjnych rozgrywek w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021. Dzięki nowej, innowacyjnej konstrukcji pakietów mediowych wszystkie 296 meczów w roku będzie transmitowanych na platformie nc+, a jednocześnie TVP pokaże w telewizji otwartej aż 37 meczów – po jednym spotkaniu rozgrywanym w sobotę lub niedzielę w każdej kolejce. Będzie to 12 meczów pierwszego, 12 drugiego i 13 meczów trzeciego wyboru. Gwarantowana wartość kontraktów z nadawcami, obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego, ma osiągnąć rekordowy poziom blisko 250 mln zł na sezon. Tym samym Ekstraklasa z 11. miejsca wskoczy na 8. pozycję w Europie pod względem wartości praw mediowych. Ligowa spółka zamierza jeszcze sprzedać pozostałe pakiety mediowe na te sezony.
Ekstraklasa prognozuje przychody na poziomie 190 mln zł w sezonie 2018/2019
Ekstraklasa S.A. oczekuje rekordowych wpływów finansowych w bieżącym sezonie 2018/2019. Według prognoz, spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywkową w piłce nożnej w Polsce w sezonie 2018/2019 wypracuje 190 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 8% r/r i będzie najwyższym wynikiem w historii spółki. Zdecydowana większość tej kwoty, bo aż 167 mln zł, trafi bezpośrednio do akcjonariuszy – klubów Ekstraklasy i PZPN - w formie różnych świadczeń.