Łącznie 104,5 tys. kibiców obserwowało z trybun mecze 26. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Najwięcej fanów pojawiło się w niedzielę w Poznaniu, gdzie Lech podejmował Pogoń Szczecin. Na stadionie przy ulicy Bułgarskiej zasiadło 32 119 kibiców. Świetny frekwencyjny wynik zanotowano również w stolicy, gdzie mecz Legia Warszawa – Raków Częstochowa oglądało na żywo 28 300 fanów.
Na frekwencyjnym podium w 26. kolejce PKO Bank Polski Ekstraklasy znalazło się spotkanie Cracovia – Widzew, na które przybyło 9612 kibiców. W Kielcach natomiast mecz pomiędzy Koroną a Miedzią Legnica oglądało z trybun 8090 fanów. Dobry wynik frekwencyjny sprawił, że już w trakcie ostatniej serii spotkań łączna liczba widzów w sezonie 2022/23 przekroczyła 2 miliony.
– To była świetna kolejka, zarówno pod względem frekwencyjnym, jak i czysto piłkarskim. Dwa hitowe mecze, które widzieliśmy w Warszawie i Poznaniu przy wypełnionych trybunach, sprostały oczekiwaniom najbardziej wymagających kibiców. Można je określić wizytówką Ekstraklasy. To były emocjonujące spotkania trzymające w napięciu, z wieloma golami i zwrotami akcji - mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA - Finisz sezonu zapowiada się niezwykle emocjonująco. Zwycięstwo Legii w sobotę oznacza, że kwestia mistrzostwa jest nadal otwarta. Ponadto trwa zażarty bój o awans do europejskich pucharów, a emocji nie zabraknie również w walce o utrzymanie. Różnice punktowe między drużynami są niewielkie, dlatego każdy mecz niesie niesamowitą dawkę emocji – dodaje prezes Ekstraklasy.
Biorąc pod uwagę wszystkie spotkania 26. kolejki ogólna frekwencja wyniosła 104 552 kibiców i jest to drugi najlepszy wynik w tym sezonie. Tym samym po raz trzeci w trwających rozgrywkach liczba widzów przekroczyła sto tysięcy. Miało to już miejsce w 11. serii spotkań obecnego sezonu, gdy łącznie na stadionach obecnych było 108 158 widzów oraz w 16. kolejce, w której stadiony Ekstraklasy gościły 100 054 kibiców.
– Cieszy nas wzrost frekwencji. Gratuluję klubom wyników i dziękuję wszystkim ich pracownikom zaangażowanym w powodzenie każdego dnia meczowego. Budowa silnego przywiązania do marki, barw klubowych, herbu – to praca, którą musimy wykonywać wszyscy, zarówno my jako organizatorzy rozgrywek, jak i specjaliści od marketingu w każdym klubie. Opierając się na zbieranych przez nas danych, doskonale rozumiemy też, jak zmieniły się przyzwyczajenia kibiców po pandemii. Naszą odpowiedzią na wyniki badań jest kampania kreująca modę na kibicowanie „Spotkajmy się #NaStadionie”. To pierwsza tak szeroko zakrojona ofensywa medialna w historii rozgrywek – obejmująca silną kampanię digital oraz telewizję. Nie zrealizowalibyśmy jej bez pomocy klubów, które aktywnie z nami współpracują. Chcemy, aby dodatkowo zachęcała ona nowe osoby do kibicowania na stadionach w gronie znajomych – dodaje Marcin Animucki.
Najbliższa „świąteczna” kolejka PKO Bank Polski Ekstraklasy rozpocznie się w czwartek meczami Śląsk Wrocław – Piast Gliwice i Górnik Zabrze – Korona Kielce. Kolejne spotkania zostaną rozegrane w Wielką Sobotą i Poniedziałek Wielkanocny.