Wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Games - rozgrywki najlepszych graczy FIFA w Polsce
Premiera najnowszej odsłony gry piłkarskiej ze stajni EA Sports oznacza też powrót największych esportowych rozgrywek FIFA w Polsce. Na krajowe salony wraca PKO Bank Polski Ekstraklasa Games. Zawody - podobnie jak w ostatnich latach - odbędą się w dwóch odsłonach.
Ekstraklasa i CANAL+ z kontraktem na sezony 2023/24 – 2026/27
Ekstraklasa SA podpisała nową umowę licencyjną z CANAL+, na mocy której nadawca będzie miał prawa do transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy, w tym minimum 100 w jakości 4K, na terenie Polski w sezonach 2023/24 – 2026/27. Czteroletni kontrakt o wartości blisko 1,3 mld zł zapewni CANAL+ prawo do pokazywania magazynów oraz skrótów w telewizji, serwisie CANAL+ online oraz internecie. Jeden mecz w kolejce oraz poniedziałkowy magazyn skrótów będą dostępne tak jak do tej pory w kanałach otwartych.
Ekstraklasa i STIHL razem w sezonie 2022/2023
Marka STIHL pozostaje oficjalnym partnerem PKO Bank Polski Ekstraklasy na sezon 2022/23. Ekstraklasa SA i czołowy producent urządzeń do pielęgnacji ogrodów oraz terenów zielonych po raz kolejny przedłużyły współpracę, zapoczątkowaną w 2019 r.
Al Rihla – Oficjalna Piłka PKO Bank Polski Ekstraklasy gotowa na nowy sezon
Ekstraklasa SA oraz adidas prezentują nową piłkę PKO Bank Polski Ekstraklasy na sezon 2022/23. Wszystkie mecze rozpoczynających się 15 lipca rozgrywek będą rozgrywane piłką adidas Al Rihla – profesjonalnym modelem przygotowanym także na zbliżające się Mistrzostwa Świata FIFA 2022 organizowane w Katarze.
Niedzielna multiliga w grze
Ekstraklasa SA rozpoczęła przetarg na krajowe prawa do transmisji meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach 2023/24 – 2026/27. Po raz pierwszy ligowa spółka zaproponowała kupującym różne opcje terminarzowe. Obok dotychczasowego układu rozgrywania każdego spotkania o innej godzinie pojawiła się opcja z niedzielną multiligą. Oprócz tego Ekstraklasa zaprojektowała szereg rozwiązań dotyczących tzw. digitalu, czyli krótkich materiałów pokazywanych w internecie.
Ekstraklasa wypłaciła klubom 240 mln zł w sezonie 2021/2022
Ekstraklasa, spółka zarządzająca rozgrywkami i pozyskująca przychody dla ligi, wypłaciła klubom PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonie 2021/22 łącznie 240 mln zł. To o blisko 10 mln zł więcej niż w poprzednim sezonie.
Ekstraklasa: 321 mln zł w roku pandemii dla PKO Banku Polskiego
Sponsoring rozgrywek Ekstraklasy w roku pandemii - od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 r. przyniósł partnerowi tytularnemu ligi, PKO Bankowi Polskiemu, blisko 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego – wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight. To oznacza wzrost o 30% w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, kiedy ta suma wyniosła 245 mln zł. Wzrost dotyczył także liczby publikacji mediowych o banku w kontekście Ekstraklasy oraz zasięgu w social mediach najpopularniejszej polski ligi.
Ekstraklasa wybrała Red Bee jako partnera technologicznego do serwisu OTT
Ekstraklasa S.A. wybrała Red Bee Media jako partnera technologicznego, z którym będzie rozwijać platformę streamingową Ekstraklasa.TV. Red Bee to międzynarodowa firma, założona przez BBC, a dziś należąca do Ericsson, która dostarcza cyfrowe narzędzia do zarządzania, dystrybucji, nadawania i komercjalizacji treści wideo, m.in. poprzez platformy OTT. Prace nad serwisem Ekstraklasy ruszą jeszcze w tym sezonie, zaś głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe, nie tylko piłkarskie, czy integrację Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi.