Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po 7 miesiącach br. wypracował jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 66,41 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka-matka zwiększyła w tym czasie zysk netto o 21% r/r, który w okresie styczeń–lipiec 2013 przekroczył poziom 1,96 mln zł. Tylko w lipcu br. Plast-Box wypracował jednostkowy zysk netto w wysokości 0,6 mln zł przy przychodach 10,53 mln zł. EBITDA spółki-matki osiągnęła wówczas poziom 1,08 mln zł, co stanowiło wzrost o 28% r/r. Jednostkowa EBITDA Plast-Boxu za okres styczeń-lipiec 2013 zwiększyła się do 6,12 mln zł (+ 6% r/r).
- Plast-Box znajduje się w fazie silnego wzrostu, co potwierdzają również nasze wyniki jednostkowe publikowane po siedmiu miesiącach tego roku. Zwiększamy sprzedaż zarówno w kraju, jak i za granicą. Eksportujemy nasze produkty już do 30 krajów, w tym do większości państw Unii Europejskiej. Warto zauważyć, że czerwiec i lipiec w wydaniu słupskiej spółki były już tak dobre, że nadrobiliśmy nieco gorszy początek roku, kiedy to warunki pogodowe wpłynęły na niższy poziom składanych u nas zamówień – komentuje Krzysztof Pióro, prezesa zarządu Plast-Box SA.
- Analizując wyniki Plast-Boxu trzeba pamiętać, że konsolidujemy w raportach okresowych wyniki osiągane przez naszą spółkę na Ukrainie, która obsługuje w dużej mierze wschodnie rynki i przeżywa rozkwit działalności. Pozytywny wpływ ukraińskiej spółki na wyniki Grupy był widoczny już w pierwszym kwartale tego roku i można oczekiwać utrzymania tego trendu w kolejnych okresach. Mamy bowiem na Ukrainie bardzo nowoczesną fabrykę, a zapotrzebowanie na wysokiej jakości opakowania jest w tym regionie ogromne – wyjaśnia Krzysztof Pióro.