Polacy chętnie skorzystaliby z dodatkowych 3 godzin wolnego czasu w tygodniu - niemal co czwarty (23%) internauta przeznaczyłby je dla rodziny i dzieci, co szósty (16%) na realizowanie własnych pasji, a co ósmy (12%) na relaks i odpoczynek – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla e-supermarketu Frisco.pl. Wbrew pozorom nie tak trudno je wygospodarować, bo jak pokazuje badanie, cenne godziny tracimy w marketach na większe zakupy spożywcze - ? ankietowanych poświęca na to przeszło godzinę tygodniowo, z czego połowa (54%) nawet więcej niż dwie godziny. Co trzeci (30%) respondent wskazuje, że sporo czasu marnuje w kolejkach do kas, a prawie co czwarty (23%) na sam dojazd do i ze sklepu.
- Frisco obserwuje, że choć większe zakupy spożywcze zazwyczaj zajmują sporo czasu i nie są do końca przyjemne, to i tak z przyzwyczajenia chodzimy na nie do supermarketów. A przecież nieraz mamy wrażenie, że dzień ucieka za dniem, więc praktycznie każda dodatkowa godzina wolnego może być na wagę złota. Dlatego we Frisco mówimy wprost: nie idź zakupy, wykorzystaj ten czas, na to co rzeczywiście ważne i przyjemne – wyjdź z przyjaciółmi, pobaw się z dziećmi, idź na rower, zrelaksuj się. Bo zamiast tracić cenne godziny na zakupach spożywczych w marketach, można zamówić je online we Frisco, a my dowieziemy je prosto do domu. Pozwoli to uniknąć stania w kolejkach do kas i korkach, ale też i dźwigania ciężkich siatek z zakupami, czego jak się okazuje nie lubi aż 43% badanych – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl.
Na co brakuje nam czasu?
Częściej niż co trzeci ankietowany (36%) przyznaje, że chciałby mniej czasu tracić na zakupach spożywczych. Badania Frisco pokazują, że dodatkowe trzy godziny wolnego czasu w ciągu tygodnia 23% badanych poświęciłoby w pierwszej kolejności na rodzinę. Co ciekawe, panowie ten cel wskazują częściej niż panie – 25% wobec 21%. Dla 16% badanych najważniejsze byłoby realizowanie własnych pasji, a dla 12% - po prostu relaks. Na kolejnych miejscach uplasowały się podróże (11%), spotkania z przyjaciółmi (8%), czas dla chłopaka czy dziewczyny (7%) i czytanie książek (7%). Po 5% badanych chciałoby ten czas przeznaczyć na uprawianie sportu, a także na zadbanie o urodę. W pierwszej dziesiątce znalazła się też taka rozrywka jak kino, teatr czy film (2%).
Co pożera nasz czas?
Z badania na rzecz Frisco wynika, że więcej niż 2 godziny w tygodniu zajmuje oczywiście praca - 80% wskazań, a także rodzina – 74%. Internauci starają się jednak nie zapominać o relaksie – powyżej 2 godzin na odpoczynek przeznacza 2/3 badanych (65%). Ponad połowa (51%) respondentów co najmniej 2 godziny tygodniowo poświęca na realizowanie własnych pasji, 46% dla chłopaka czy dziewczyny, a 45% na spotkania z przyjaciółmi. Badanie pokazuje, że sporym pożeraczem czasu są właśnie duże zakupy spożywcze - bo powyżej 2 godzin co tydzień traci na nie 41% ankietowanych. Na kolejnych miejscach w pierwszej dziesiątce są przyjemności, czyli sport – 37%, czytanie książek – 35% i podróże – 35%. Już poza top 10 są bieżące zakupy spożywcze – ponad 2 godziny tygodniowo poświęca na nie 30% badanych, dalej nauka – 27%, film czy teatr – 26%, a także zakupy niespożywcze – 26%. Ostatnie miejsca zajmują zaś zajęcia związane z dbaniem o urodę – 22% i wyjście do restauracji – 18%.
Badanie dla e-supermarketu Frisco.pl zostało przeprowadzone przez SW Research metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 849 internautów w Polsce w dniach 4-6 maja 2016 r.