Bio żywność coraz częściej trafia na wielkanocne stoły Polaków. Jak pokazują dane internetowego supermarketu Frisco.pl, sprzedaż eko warzyw, wyrobów nabiałowych czy wędlin zamówionych w tym e-sklepie była w okresie przedświątecznym w 2015 roku o niemal 10% wyższa niż w tym samym czasie rok wcześniej, a produkty ekologiczne znajdowały się w blisko co czwartym koszyku zakupowym. Popyt na ekologiczne jajka w ujęciu rok do roku zwiększył się wówczas o 28%, w przypadku eko kiełbas było to 18%. Jeszcze wyraźniejszy wzrost popularności zanotowała zaś bio rzodkiewka, której sprzedaż rok do roku podwoiła się. Rosnące zainteresowanie bio żywnością Frisco.pl obserwuje również przed tegorocznymi świętami. 

- Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej „smart”. Chce poprawiać jakość swojego życia, a e-zakupy mu to umożliwiają. Sklepy takie jak Frisco mają bowiem bardzo szeroki asortyment, a potrzebne rzeczy można kupić w dowolnym miejscu i czasie. To więc doskonała alternatywa do długich, uciążliwych wizyt w hipermarketach. Przed świętami nabiera to dla klientów szczególnego znaczenia, bo nie muszą marnować cennego czasu w kolejkach i mogą przeznaczyć go na to, co naprawdę ważne. Przy okazji Wielkanocy obserwujemy też inny trend, jakim jest rosnąca popularność żywności ekologicznej. Zawiera ją w tym czasie niemal jedna czwarta wszystkich koszyków klientów. Widać, że coraz częściej chcąc żyć wygodnie, konsumenci pragną też mieć produkty wysokiej jakości  – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl.

Asortyment internetowego supermarketu Frisco.pl obejmuje kilkanaście tysięcy pozycji, w tym także szeroką gamę produktów ekologicznych. Chcąc zapewnić swoim klientom najwyższą jakość oferowanych artykułów, e-sklep współpracuje z najlepszymi dostawcami, a produkty świeże, takie jak nabiał, mięsa, pieczywo, owoce oraz warzywa, przygotowywane są pod konkretne zamówienia i codziennie dowożone do Frisco w dniu dostawy do klienta.

Jak wynika z analizy Frisco, przed ubiegłorocznymi świętami produktem, który pojawiał się w największej liczbie zamówień zawierających artykuły ekologiczne były bio jajka. Spośród warzyw najwięcej eko-koszyków zawierało marchew, młode ziemniaki, czosnek, buraki, włoszczyznę oraz cukinię. Klienci chętnie zamawiali też bio pomidory, ogórki czy kojarzącą się z Wielkanocą rzodkiew. W kategorii mięs królowały zaś szynka, wędzonka i kiełbasy. Osoby kupujące ekologiczny nabiał na świąteczny stół wybierały najczęściej twaróg, śmietanę i mleko.

Dane Frisco pokazują, że Wielkanoc szczególnie sprzyja modzie na eko produkty. Porównując miesiąc przedświąteczny do poprzedniego w 2015 roku  widać, że liczba sprzedanych opakowań bio jajek wzrosła o 18%. Wśród ekologicznych mięs największe procentowe wzrosty dotyczyły kiełbasy (37%) i boczku (32%). Co ciekawe, zmiana procentowa w przypadku eko pomidorów wyniosła aż 272%.

 

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych w e-sklepie w miesiącu wielkanocnym i miesiącu bezpośrednio go poprzedzającym w 2015 roku. Do porównania wykorzystane zostały dane z analogicznych okresów 2014 r.

 

***

Frisco.pl to największy supermarket w Polsce prowadzący sprzedaż wyłączenie przez Internet. Realizuje na tę chwilę zamówienia na terenie Warszawy i okolic, oferując szeroki asortyment produktów spożywczych, w tym szczególnie produktów świeżych. Frisco posiada własne zaplecze magazynowe ze stałym dostępem do szerokiej gamy artykułów spożywczych, higienicznych i chemii domowej. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych – współpracuje z najlepszymi dostawcami, którzy przygotowują zamówienia nabiału, mięsa, pieczywa, owoców oraz warzyw pod konkretne zamówienia klientów i codziennie dowożą je do Frisco. Zakupy online dostępne są 24h na dobę. Kurierzy dostarczają produkty pod wskazany adres od poniedziałku do soboty w określonej przez klienta godzinie, między 6.00 a 23.00. Za zakupy płaci się online lub przy odbiorze – gotówką lub kartą.