Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększył w 2013 r. sprzedaż eksportową do Belgii i Holandii o 12% w porównaniu z wcześniejszym rokiem. W efekcie słupski producent wysłał w 2013 r. do klientów z regionu Beneluksu 2,7 mln opakowań. Spółka zamierza w dalszym ciągu zwiększać eksport w tym kierunku, a plan na 2014 r. przewiduje, by dynamika wzrostu była wyższa od ubiegłorocznej.
- Kraje Beneluksu to bardzo ważny dla nas region. W Belgii jesteśmy obecni od 15 lat i to właśnie tam pozyskaliśmy pierwszego dystrybutora, od którego rozpoczęło się rozszerzanie siatki naszych odbiorców w tym kraju, a następnie także i w Holandii. W takim modelu, czyli poprzez dystrybutorów, realizujemy dominującą część sprzedaży do obu państw. Postawiliśmy przy tym na specjalizację ze względu na obsługiwany przez nich obszar geograficzny oraz ze względu na rodzaj ostatecznego odbiorcy naszych produktów. Taka dywersyfikacja dystrybutorów pozwala efektywniej realizować dostawy i lepiej wykorzystywać potencjał tamtejszych rynków, a uchodzą one za bardzo wymagające. Jest to region wysoko uprzemysłowiony i doskonale skomunikowany z całą Europą, co przekłada się na dużą konkurencję, nie tylko lokalną, ale i z innych krajów Unii. W tym kontekście nasz rosnący eksport do Beneluksu jest tym większym sukcesem – komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA.
Oprócz Belgii i Holandii opakowania wywodzącego się ze Słupska producenta trafiają do kilkudziesięciu innych państw Europy. Firma od lat jest obecna i zwiększa sprzedaż na takich rynkach jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania czy kraje skandynawskie, a także w kierunku wschodnim – na Ukrainie i w Rosji.