Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w sierpniu br. wypracował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 10,43 mln zł i zysk netto o wartości 0,52 mln zł. Kategorie te wzrosły w stosunku do sierpnia 2012 r. odpowiednio o 17,6% oraz 117,5%. W ciągu ośmiu miesięcy 2013 r. słupska spółka zwiększyła przychody jednostkowe rok do roku o 13,9% do 76,85 mln zł, osiągając przy tym zysk netto w wysokości 2,48 mln zł (wzrost o 33,5% r/r) i EBITDA na poziomie 7,26 mln zł (wzrost o 12,8% r/r).
- Tak znaczące wzrosty wyników na poziomie jednostkowym to głównie zasługa dalszego zwiększania przez nas sprzedaży eksportowej do Europy Zachodniej. Nasza słupska fabryka zaopatruje niemal wszystkie rynki europejskie, w tym największe i najbardziej wymagające kraje unijne jak Wielka Brytania, Niemcy czy Francja. Dzięki aktywności sprzedażowej i korzystnej sytuacji na rynku w letnich miesiącach nadrobiliśmy nieco słabszy początek roku, kiedy to rekordowo mroźna i długa zima w całej Europie wpłynęła na obniżenie sprzedaży naszych klientów, a w konsekwencji także naszej. Słupska spółka osiąga bardzo dobre wyniki za ten rok, a na poziomie skonsolidowanym można spodziewać się jeszcze lepszych danych, gdyż dalszy wzrost sprzedaży odnotowuje również nasza spółka na Ukrainie – komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA.
W pierwszej połowie br. na poziomie skonsolidowanym Plast-Box odnotował przychody ze sprzedaży w wysokości 75,49 mln zł, co stanowiło wzrost o 26% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA grupy wypracowana po 6 miesiącach br. wzrosła o 38% r/r i osiągnęła wartość 9,45 mln zł. Jednocześnie blisko dwukrotnie wzrósł skonsolidowany zysk netto – z 2,05 mln zł w pierwszym półroczu 2012 r. do 3,97 mln zł w takim samym okresie bieżącego roku.