Maroko słynące z filmowej Casablanki, Czerwonego Miasta Marakesz, eleganckiej stolicy Rabat i rozległych, piaszczystych plaż będzie oficjalnym krajem partnerskim najważniejszego w Polsce wydarzenia dla branży turystycznej -  XIX Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw 2011. Tym sposobem przez trzy dni targów szczególnie promowane będzie bogactwo turystyczne malowniczego Królestwa Maroko oraz zapachy i smaki specjałów narodowej kuchni. TT Warsaw 2011 odbędą się w dniach 22-24 września w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

- Funkcja kraju partnerskiego Targów TT Warsaw jest znakomitą okazją dla Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki, by zaprezentować Maroko i pokazać wszechstronność Maroka zarówno odwiedzającym, jak i naszym kolegom ze światowej branży turystycznej. Polska stanowi jeden z naszych najważniejszych rynków, a TT Warsaw to jedno z najistotniejszych wydarzeń w sektorze turystycznym w Europie Wschodniej. Takie połączenie i nasza udana współpraca z MT Targi są bardzo zachęcające i wróżą duży sukces w 2011 roku - mówi pan Fouad Hajoui, dyrektor Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki na Wiedeń i Europę Wschodnią.

Wyjątkowe połączenie barw, smaków i aromatów

Podczas TT Warsaw Maroko będzie podkreślać swoją różnorodność turystyczną. Dzięki kombinacji malowniczych krajobrazów, pięknych miast, niezwykłych terenów pustynnych i rozległych plaż otulonych oceanem jest to kraj, który może spełnić oczekiwania niemal każdego podróżnika. Podczas warszawskich targów zwiedzający będą mogli odkryć cztery miasta imperialne, czyli uznawany za kulturalno-historyczne serce kraju Marakesz, aktualną stolicę Rabat, który szczyci się licznymi zabytkami, Meknes znany jako Wersal Maroka lub miasto o stu minaretach oraz duchową i kulturową kolebkę Maroka - Fez. Dodatkowo będzie można poznać uroki słynnej Casablanki, a także głównego ośrodka wypoczynkowego w kraju Agadir, które słynie z olbrzymiej, piaszczystej plaży. Zachwycić zwiedzających będzie też chciała Saidia - błękitna perła położona na wybrzeżu Morza Śródziemnego. Oprócz tego, Maroko będzie promowało również swoje narodowe potrawy kojarzone z aromatycznymi przyprawami jak szafran, kminek czy kolendra.

- Najważniejszym wydarzeniem w branży turystycznej w Polsce są właśnie Targi TT Warsaw. Przemysł turystyczny z całego świata wykorzystuje to spotkanie, by nawiązać cenne kontakty biznesowe i zaprezentować swoje oferty. W rezultacie co roku na naszych targach wystawia się największa w Polsce liczba krajów i w większości prezentują różnorodne atrakcje turystyczne na stoiskach narodowych. Dzięki swojej skali TT Warsaw doskonale sprawdzają się jako miejsce spotkań dla branży, ale także pozwalają bezpośrednio promować produkty i usługi turystyczne wśród osób aktualnie zainteresowanych wyjazdami. W ramach różnorodnych propozycji nie brakuje też polskich atrakcji turystycznych, co sprawia, że TT Warsaw są również idealnym miejscem dla promocji polskiej turystyki – mówi Urszula Potęga, prezes zarządu spółki MT Targi, organizatora TT Warsaw.

Turystyka w zasięgu ręki

W trakcie TT Warsaw swoje kompleksowe oferty przedstawią touroperatorzy, agenci, obiekty noclegowe, w tym hotele, sanatoria, wellness&spa czy pensjonaty, przewoźnicy, narodowe, regionalne i lokalne organizacje turystyczne, urzędy marszałkowskie, powiaty, miasta i gminy, organizatorzy turystyki biznesowej oraz branżowe izby i stowarzyszenia czy towarzystwa ubezpieczeniowe. By zapewnić komfortowe warunki do rozmów biznesowych pierwszy dzień targów, 22 września, przeznaczony będzie wyłącznie dla przedstawicieli branży turystycznej z Polski i zagranicy. Zwiedzający indywidualni będą mogli uczestniczyć w targach w kolejnych dniach, 23 i 24 września. Po raz pierwszy w tym roku wstęp na ostatni dzień targów będzie dla zwiedzających bezpłatny, ponadto przygotowane zostaną liczne atrakcje i turystyczne niespodzianki.

Więcej informacji na stronie www.ttwarsaw.pl.