Kompleksowa wiedza i najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa podróży, pozyskiwania środków na promocję turystyki regionalnej oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi będą prezentowane przez ekspertów podczas certyfikowanych warsztatów dla branży turystycznej organizowanych na XVI Targach Turystyki i Wypoczynku LATO 2011. Dodatkowo przedstawiciele branży będą mogli podczas targów wziąć udział w specjalnych konkursach jak „Weekend dla mieszczucha”, który w tym roku przeprowadzony zostanie w nowej formule przez Polską Izbę Turystyki we współpracy z MT Targi. Targi LATO 2011 odbędą się w dniach 1-3 kwietnia w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na targi i wydarzenia towarzyszące jest bezpłatny.
- Targi LATO to doskonałe miejsce dla przedstawicieli branży turystycznej, by zaprezentować zwiedzającym bogatą ofertę produktów i usług, począwszy od propozycji różnego rodzaju wyjazdów po ofertę sprzętu turystyczno-rekreacyjnego. Wydarzenie stwarza niepowtarzalną możliwość bezpośredniego dotarcia do szerokiej grupy klientów indywidualnych zainteresowanych prezentowaną ofertą. Ponadto organizowane podczas targów konkursy kierowane do przedstawicieli biznesu turystycznego wspierają promocję firm i ich propozycji. Z kolei dzięki spotkaniom merytorycznym towarzyszącym targom impreza stanowi również wartościową platformę szkoleniową dla branży - mówi Urszula Potęga, prezes zarządu MT Targi, organizatora Targów LATO.
ABC bezpieczeństwa podróży
Podczas Targów LATO 2011 firma MCC Consulting wraz z Warszawską Izbą Turystyki w ramach akcji „Podróżuj bezpiecznie” przygotują warsztaty dla biur podróży i touroperatorów. Podczas spotkania przedstawione zostanie kompendium wiedzy nt. zdrowia podróżników. Poruszone będą kwestie kompletowania apteczki podróżnej, zabezpieczenia dziecka w podróży oraz różnego rodzaju profilaktyki zdrowotnej związanej z wyjazdami. Warsztaty poprowadzi ekspert z Międzywydziałowego Instytutu Medycyny Morskiej i Tropikalnej przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, dr Anna Kuna. Na zakończenie warsztatów uczestnicy otrzymają certyfikat „Bezpieczny Partner Podróży” wydawany przez Instytut Medycyny Morskiej i Tropikalnej. Dokument może być wykorzystany przez biura podróży jako potwierdzenie dbałości o bezpieczeństwo klientów. Udział w warsztatach MCC Consulting jest bezpłatny. Zgłoszenia na spotkanie przyjmowane są do 20 marca lub do wyczerpania miejsc. W programie Targów LATO znajdą się również certyfikowane warsztaty dla wystawców pod hasłem „Sytuacje kryzysowe – skuteczne zarządzanie” przygotowane przez Dom Szkoleniowy JS. Będą one okazją dla branży, by dowiedzieć się jak m.in. identyfikować obszary zagrożeń wewnątrz i na zewnątrz organizacji, skutecznie zarządzać w sytuacji kryzysu czy minimalizować ryzyko z nim związane. Podczas targów odbędzie się także spotkanie przedstawicieli sektora turystycznego, na którym w mniej formalnej atmosferze omawiane będą najważniejsze problemy nurtujące rynek. Wydarzenie organizowane jest przez Polską Izbę Turystyki we współpracy z MT Targi.
Fundusze na promocję regionów
Polska Izba Turystyki we współpracy z PTTK i MT Targi przygotowują specjalne wydarzenie w formie warsztatów pod hasłem „Środki na turystykę w układzie regionalnym Polski”. Będzie ono okazją dla uczestników, by dowiedzieć się, w jaki sposób uruchomić zasoby pieniężne na promocję dla regionów Polski.
Konkursy dla wystawców
Przedstawiciele branży turystycznej prezentujący się na targach LATO będą mogli wziąć udział w specjalnych konkursach. Jak co roku spośród targowych ofert zwiedzający wybiorą „Hit lata”. Natomiast za najlepsze przygotowane stoisko MT Targi uhonoruje zwycięzcę Kryształowym Słońcem. Z kolei Polska Organizacja Turystyczna i MT Targi już po raz jedenasty organizują konkurs promocyjny „Na najlepszą ofertę ekspozycyjną polskiego regionu”, w którym nagrodą dla zwycięzców jest stoisko podczas kolejnej edycji Targów LATO oraz bezpłatna promocja. Ponadto w nieco zmodyfikowanej formie przeprowadzony zostanie konkurs dla członków Polskiej Izby Turystyki „Weekend dla mieszczucha”. W ocenie trzydniowych propozycji pobytów zgłaszanych do konkursu po raz pierwszy bowiem wezmą udział internauci. Wokół konkursu prowadzona będzie kampania internetowa m.in. z wykorzystaniem serwisu Facebook. Z dniem 18 marca uruchomiona zostanie również strona konkursowa www.weekenddlamieszczucha.pl, na której zamieszczona zostanie sonda dla internautów służąca do wyboru najlepszej oferty weekendowej. Rozstrzygnięcie konkursu dla internautów oraz wybór „Weekendu dla mieszczucha” nastąpi ostatniego dnia targów.
Szczegółowe informacje nt. Targów LATO 2011 i wydarzeń towarzyszących dla branży dostępne są na stronie www.targilato.pl.