Miłośnicy terenówek po raz drugi licznie zgromadzili się w Centrum MT Polska na Ogólnopolskich Targach Pojazdów 4x4 OffRoad Show Poland, które odbywały się 16-17 listopada br. w Warszawie. Przez dwa dni imprezy na uczestników czekało ponad 120 różnorodnych aut i quadów. W tym roku silnie reprezentowana była terenowa waga ciężka. Nowością drugiej edycji był 10-tonowy Arocs w wersji 6x6 czy ciężarowy Unimog zespołu NAC Rally Team, którego pilotem w Rajdzie Maroka był Przemysław Saleta. Nie zabrakło też znanego w offroadowym świecie MAN-a TGA, jakim Grzegorz Baran startował w Rajdzie Dakar.
- OffRoad Show Poland to nie tylko ciekawa wystawa samochodów, ale też szereg atrakcji, które pokazują, na czym właściwie polega prawdziwa jazda po bezdrożach. Dwa dni imprezy przyciągnęły nie tylko terenowych pasjonatów, ale też osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze światem napędu 4x4 – tłumaczy Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, partnera Targów OffRoad Show Poland.
Terenowe wrażenia
Dla uczestników tegorocznych targów przygotowano wiele atrakcji, które pozwalały poczuć smak terenowej przygody. Na hali zainstalowany został m.in. mobilny tor offroad o wysokości 7 metrów z firmy Autotraper, jaki można było pokonać zasiadając w fotelu pasażera. Mocnych wrażeń dostarczał też symulator jazdy w terenie, ale przede wszystkim dachowania, który pojawił się na stoisku Akademia 4x4.
- Jesteśmy firmą eventowo-szkoleniową, która nastawiona jest na offroad i bezpieczną jazdę. Impreza podoba mi się. Według mnie jest spore zainteresowanie i ciekawi wystawcy – powiedział Krzysztof Dejewski z Akademia 4x4.
Firma RC SERWIS – IVENT z kolei przygotowała mini tor do offroadu, po którym jeździły zdalnie sterowane terenowe auta.
- Na naszym stoisku zwiedzający mogą zobaczyć, czym jest offroad. Oczywiście można prezentować samochody, ale jak auto zachowuje się w terenie, tego nie pokaże nikt na hali. U nas widać, jak taki samochodzik przedostaje się po kamieniach, pod górę czy po błocie. Zainteresowanie uczestników jest duże – skomentował Janusz Cieśliński z RC SERWIS – IVENT.
Siła z terenu
Obok potężnych terenówek jak Arocs, Unimog czy MAN TGA podczas OffRoad Show Poland ciekawie prezentowały się specjalne wersje Mercedesa Sprintera z napędem 4x4 i 6x6, jakie pojawiły się na stoisku firmy Obereigner. Mercedes-Benz Polska przedstawił z kolei Klasę G Professional i nowy model G. Co więcej, na targach można było obejrzeć nowe egzemplarze 4x4 Subaru, a także karetki ratunkowe w wersji terenowej z firmy OffRoad Rescue Team, które zapewniają opiekę medyczną podczas rajdów. Był też szeroki przegląd aut przywiezionych przez pasjonatów z klubów miłośników terenówek jak Nissan Patrol, Jeep Cherokee czy Wrangler.
- Udział w targach oceniamy bardzo dobrze. Wystawiamy się tu już po raz drugi. Jesteśmy głównie podróżnikami. Razem terenówkami przejechaliśmy już pół świata, od Skandynawii, po koło podbiegunowe, Rosję czy Saharę. Na stoisku dziś pokazujemy dwa auta – zielony Nissan Patrol, czyli typowa wyprawówka terenowa i biały Nissan Patrol w wersji lux – powiedział Krzysztof Dolata z Patrolnieci.pl.
Wszystko dla terenówek
Podczas targów prezentowany był szeroki wachlarz produktów i usług związanych ze światem offroad. Ze swoją ofertą obecni byli producenci i dystrybutorzy części i akcesoriów samochodowych, warsztaty, sklepy specjalistyczne oraz firmy organizujące szkolenia czy terenowe wyprawy. Tematyka targów obejmowała też dystrybutorów sprzętu turystycznego, a także kluby miłośników terenówek.
Więcej informacji można znaleźć na www.offroadpoland.pl.