Po raz kolejny do Warszawy przyjedzie kilkuset przedsiębiorców z Chin z różnych branż w celu nawiązania współpracy z polskim biznesem. Przez trzy dni na targach China Expo Poland będą prezentować aktualną ofertę produktów wytwarzanych w Państwie Środka i zachęcać tutejsze firmy do realizacji wspólnych przedsięwzięć. Dla ułatwienia dwustronnych kontaktów podczas targów przygotowane zostaną specjalne panele poświęcone prowadzeniu relacji handlowych na linii Polska-Chiny. Zainteresowani rozwijaniem biznesu z dalekowschodnimi partnerami na miejscu będą mogli pozyskać wartościowe kontakty, a przy okazji dowiedzieć się m.in. jak importować produkty z Chin do Polski, ale też skutecznie wysyłać towary do Państwa Środka.
- China Expo Poland organizujemy już po raz czwarty. Z naszych obserwacji wynika, że zainteresowanie Chińczyków Polską z roku na rok wcale nie słabnie i przedstawiciele dalekowschodnich firm wciąż chętnie przyjeżdżają do Warszawy w poszukiwaniu partnerów biznesowych. O tym, jak kwitnie handel z Państwem Środka, można się przekonać także analizując aktualne dane dotyczące wymiany handlowej. Według wstępnych szacunków GUS w 2013 roku z Chin do Polski sprowadzono towary za 60,9 mld zł, co oznacza wzrost o 5,8% r/r. Jednocześnie zwiększył się również udział Państwa Środka w polskim imporcie z 8,9 do 9,4% - zauważa Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora targów China Expo Poland.
- Poprzez te targi chcemy dalej rozwijać polsko-chińską współpracę. I to nie tylko umożliwiając przedsiębiorcom nawiązanie kontaktów, które zaowocują sprowadzaniem produktów z Państwa Środka do Europy. Naszym celem jest także stworzenie dla polskich firm takiej platformy, która będzie wspierać ich w zakresie eksportu do Chin – przypomina Bartosz Sosnowski.
Przegląd towarów z Chin
China Expo Poland odbędą się w dniach 4-6 września br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wystawcami czwartej edycji imprezy będą producenci i eksporterzy z różnych regionów Państwa Środka. Przez trzy dni prezentować będą polskim przedsiębiorcom najnowsze produkty z wielu branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronika oraz tekstylia. Oprócz części ekspozycyjnej w programie przewidziano również eksperckie konferencje poruszające kwestie prowadzenia efektywnych relacji z Chińczykami oraz specjalne pokazy i atrakcje przybliżające ich tradycje. China Expo Poland kierowane są do importerów, eksporterów, inwestorów, producentów, hurtowników i wszystkich osób, zainteresowanych rozwijaniem firmy we współpracy z dalekowschodnimi kontrahentami.