To przede wszystkim żur, a nie jajka, zmienia dietę warszawiaków na Wielkanoc. Blisko 100% mieszkańców stolicy kupuje ten staropolski przysmak przed tymi świętami, podczas gdy miesiąc wcześniej delektuje się nim tylko 14% - wynika z danych Frisco.pl. Jednocześnie sprzedaż żuru w miesiącu wielkanocnym zwiększa się aż o 860% w stosunku do miesiąca poprzedzającego święta. W niektórych dzielnicach, jak na Bemowie, Bielanach czy Ochocie sprzedaje się go 20 a nawet 30 razy więcej. W czasie Wielkanocy dużą popularnością cieszy się zakorzeniony w tradycji świątecznej chrzan, którego sprzedaż rośnie aż o 290% w stosunku do miesiąca poprzedzającego święta, a także kojarzona z wiosną rzodkiewka, notująca wzrosty na poziomie 190%. Sprzedaż symbolicznych dla Wielkanocy jaj zwiększa się natomiast tylko o 63%.

- Choć trudno wyobrazić sobie Wielkanoc bez jaj, wiele innych produktów decyduje o wyjątkowości świątecznego stołu. Jak wskazały nasze analizy, w tym okresie kupujemy zdecydowanie więcej żuru, białej kiełbasy, majonezu, chrzanu, rzodkiewki i słodyczy. Warszawiacy na Wielkanoc stawiają również w dużej mierze na własne wypieki - w miesiącu świątecznym kupili bowiem blisko 2,2 tony produktów do pieczenia, w tym mąki, cukru lub różnorodnych aromatów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w miesiącu poprzedzającym święta. Przed Wielkanocą też ogólnie więcej wydajemy na zakupy spożywcze - wysokość średniego rachunku była wyższa w tym okresie o ok. 25 zł niż na miesiąc przed świętami ­– mówi Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl.

Według analizy Frisco.pl w przeważającej części Warszawy żur jest produktem, który zanotował największy wzrost sprzedaży w miesiącu świątecznym. Wyjątek stanowiły Praga Północ i Rembertów, gdzie numerem jeden był majonez ze wzrostem kolejno 460% i 790%.  Pod tym kątem w stolicy wyróżniała się jeszcze Wesoła. U mieszkańców tej dzielnicy największym wzięciem cieszyły się bowiem produkty do pieczenia - w efekcie popyt na nie zwiększył się tu o 890%.  Drugi w Warszawie pod względem wzrostu sprzedaży w miesiącu wielkanocnym jest chrzan. Zwiększone zapotrzebowanie na ten produkt zaobserwowano przede wszystkim na terenie Białołęki (930%), na Pradze Południe (520%), a także na Ursynowie i Mokotowie (po 410%).

- Sprzedaż artykułów spożywczych przez internet w stolicy w okresie Wielkiej Nocy wzrasta o 18% w stosunku do miesiąca poprzedzającego święta. W ferworze świątecznych przygotowań warszawiacy szukają możliwości zaoszczędzenia czasu, a robiąc zakupy w sieci nie muszą jechać do supermarketu, krążyć między półkami, stać w długi kolejkach i dźwigać potem ciężkich toreb do domu. Doceniając wygodę takiego sposobu robienia zakupów, wiele osób, które decydują się zamówić u nas produkty spożywcze przed Wielkanocą, zostaje naszymi regularnymi klientami. W efekcie obserwujemy, że popularność zakupów spożywczych przez internet zwiększa się z roku na rok o 70% – mówi Grzegorz Bielecki.

- Jak co roku spodziewamy się największego szczytu zakupowego w okresie Wielkiego Tygodnia. Niemniej jednak już teraz widać dużo większe zainteresowanie naszym e-supermarketem niż przed rokiem. By wspierać tę tendencję przed tegorocznymi świętami organizujemy wiosenny konkurs, w którym do wygrania jest nawet rok zakupów we Frisco za darmo. Chcemy w ten sposób zachęcić jeszcze więcej osób do zamawiania spożywczych produktów w sieci. Wróciliśmy też z promocją do metra. Skanując tam QR kod można odebrać bon do wykorzystania w naszym sklepie, a tym samym obniżyć koszty wielkanocnych zakupów – przypomina członek zarządu Frisco.pl.

Zamówienia we Frisco można składać całą dobę, a kurierzy dostarczają je od poniedziałku do soboty w godzinach 7-23. Za zakupy można płacić przelewem lub przy odbiorze kartą i gotówką, a także popularnymi w okresie świąt bonami towarowymi.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych w tym sklepie na terenie Warszawy w okresie luty-marzec 2013.