Polki, zabiegane między pracą a domem, coraz częściej i więcej kupują w internetowych supermarketach. Już 70% kobiet korzystających ze spożywczych e-sklepów nabywa w nich około połowy lub większość produktów – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl. Taką formę zakupów internautki praktykują już od dłuższego czasu. Aż 2/3 respondentek przyznało, że z e-supermarketów korzysta przynajmniej od roku. Prawie co druga badana (44%) robi zakupy spożywcze w sieci kilka razy w miesiącu lub częściej, a 71% co najmniej raz w miesiącu. Zniechęcone głównie stratą czasu na dojazd czy kolejki, koniecznością dźwigania produktów i tłokiem w tradycyjnych sklepach, wolą kilka kliknięć i zakupy dostarczone prosto do kuchni.
Zgodnie z wynikami badania 45% kobiet korzysta z e-supermarketów już dłużej niż dwa lata. Co piąta internautka (21%) robi spożywcze zakupy online od roku do dwóch lat, a 18% między rokiem a pół roku. W ciągu ostatnich 6 miesięcy po raz pierwszy z tej możliwości skorzystało 16% ankietowanych.
- Wśród internautek kupujących spożywcze artykuły w sieci niemal trzy czwarte to kobiety od 26 do 45 lat. Wiele z nich to młode matki, dla których robienie zakupów w zatłoczonych supermarketach i z małymi dziećmi u boku stanowi nie lada wyzwanie. Coraz częściej wybierają więc wirtualne półki sklepowe, by w wolnej chwili i w zaciszu własnego mieszkania nabyć potrzebne produkty, które o określonej godzinie zostaną przywiezione prosto do domu – mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, zaliczanego do czołówki e-supermarketów w Polsce.
Kobiety robią zakupy spożywcze w sieci przede wszystkim dla siebie i osób, z którymi mieszkają (84%). Co więcej, prawie co 10 internautka przyznaje też, że w e-supermarketach zaopatruje lodówkę starszych rodziców czy znajomych, a 6% kupuje tu artykuły do firmy. Choć cena towarów i koszty dostawy cały czas odgrywają ważną rolę w zakupach spożywczych w sieci (odpowiednio 27 i 20%), co piąta kobieta zwraca też szczególną uwagę na świeżość produktów.
- Polki to wymagające klientki, które coraz bardziej stawiają na jakość produktów. Jak pokazało badanie, nawet 9% kobiet jest zniechęconych do robienia zakupów w tradycyjnych sklepach przez fakt, że towarów dotyka tam wiele osób. We Frisco jest zupełnie inaczej. W przeciwieństwie do innych supermarketów, zarówno tych stacjonarnych jak i internetowych, u nas produkty świeże nie są zbierane ze sklepowych półek, lecz zamawiane bezpośrednio u dostawcy pod indywidualne zamówienia. Podzielone na odpowiednie porcje i spakowane docierają do naszego magazynu, gdzie nowoczesny sorter rozdziela towary na konkretne zamówienia, by jeszcze tego samego dnia trafiły do rąk klientów. Dzięki temu możemy zagwarantować im najwyższą jakość i świeżość produktów – dodaje Grzegorz Bielecki.
Ankieta została przeprowadzona w kwietniu br. na próbie blisko 850 internautek zarejestrowanych we Frisco.pl